Mnoho z nás už jednoducho nemá na každoročné vymýšľanie darčekov čas, chuť, energiu alebo inšpiráciu. Preto si volí jednoduchšiu cestu a tou je miesto klasických darčekov darovať peniaze. Myšlienka je to predsa len dobrá. Oslávenec si za ne môže kúpiť presne to, po čom túži alebo čo potrebuje. Ale kedy sa to hodí a kedy sa tejto alternatíve radšej vyhnúť?

bank-note-1173810_960_720

Komu je vhodné darovať peniaze?

Kamaráti: Darček v takejto podobe nie je pre túto skupinu vašich blízkych veľmi vhodný. Ako by ste sa cítili vy, keby vám k narodeninám prišiel zapriať dlhoročný priateľ a strčil vám do ruky bankovku? Určite by vám väčšiu radosť spravila nejaká vtipná hračka alebo ozdobná fľaša. Vzbudil by tým vo vás totiž pocit, že mu na vás záleží. Preto kamarát obetoval svoj čas hľadaniu niečoho, čo by vás potešilo.

Kolegovia: Absolútne nevhodné. Toto gesto by si mohli vysvetliť tak, že ste na tom nebodaj finančne lepšie ako oni a preto sa im chystáte aspoň v ich sviatok takto dobrosrdečne pomôcť.  V tom horšom prípade vám hrozí obvinenie za úplatkárstvo.

the-last-shirt-1515580_960_720

Rodina: V tomto spoločenskom kruhu je takéto riešenie prijateľné najviac. No tiež si treba uvedomiť to, kto koho obdarúva. Tak, ako v spoločenskej etikete pozdravov, aj tu je vhodné dodržiavať istú „hierarchiu“ :

  • Starší mladšiemu, nie naopak (napríklad, otec zarába viac, ako jeho syn – tínedžer, peniazmi mu teda trošku zvýši jeho rozpočet z brigády. No keby peniaze daroval tento syn svojmu otcovi, asi by to veľkú výpovednú hodnotu nemalo.)
  • Muž žene (Toto sa nestáva veľmi často, pretože každá správna žena, aj keď nevie, čo chce. VŽDY vlastne vie, čo chce a svojho muža o tom nezabudne „nenápadne“ informovať!)

A na záver osvedčená rada pre tých, ktorí nevedia, aký darček kúpiť, no samotné peniaze sa im nezdajú, ako vhodný nápad: Darčekovými poukážkami, ktoré existujú už asi v každom odvetví, nikdy nič nepokazíte.

foto: pixabay.com

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*
Website